JMJ Valvonta

valvonta, IT, ICT, järjestelmävalvonta, ylläpito, yritys, aktiivilaitteet, verkko, verkon aktiivilaitteet, tukiasema, kytkin, ups

Paljon enemmän kuin pelkkää järjestelmänvalvontaa. Me tarjoamme myös ylläpitoa.

jmjvalvonta-tuotelogo

Keskitetty ja hallittu valvonta kaikille ICT-palveluillesi

JMJ Valvonnan avulla sinun ei tarvitse huolehtia tietoliikenteen sujuvuudesta tai laitteiden toiminnasta.
Voit luottaa ongelmatilanteiden havaitsemisessa ja korjaamisessa ammattitaitoiseen henkilökuntaamme.

JMJ Valvonta on hajautettu valvontajärjestelmä, jolla pystytään seuraamaan suurta joukkoa eri tyyppisiä laitteistoja, palveluita ja muita järjestelmiä. Se toimii suoraan yleisimmissä verkon aktiivilaitteissa ja palvelimissa sekä asiakasohjelman avulla useissa muissa järjestelmissä.

Tyypillisiä valvontakohteita ovat mm:
• Tietokantapalvelut ja tietokantayhteydet
• Reitittimet, kytkimet ja muut verkon aktiivilaitteet, myös WiFi -tukiasemat
• Hakemistopalveluiden toiminta ja sertifikaattien ajantasaisuus
• Nimi- ja DHCP -palvelut, tulostuspalvelut, jaettujen hakemistojen toiminta
• Backup -palveluiden toiminta
• Sähköpostipalvelut (ulkoiset ja sisäiset, esim. Microsoft Exchange)
• Palvelimet ja levyjärjestelmät (muistit, prosessorit, levyt, virransyöttö, IO-kuorma, uptime, interfacet, hardwaresensoreiden tila yms.)
• IoT -järjestelmien tuottama data ja hälytykset (esim. lämpö, kosteus, palovaroittimet)
• Kriittisten ilmanvaihtojärjestelmien toiminta
• Valvontakameroiden toiminta, ovi-, ikkuna- ja liikehälytykset

Pystymme myös valvomaan UPS -laitteiden, laitetilan olosuhteiden (lämpö, kosteus), ulkopuolisten palveluiden (www-palvelut, ERP/CRM, puhelinpalvelut, muut järjestelmät) ja etäpisteiden toiminnallisuuksia ja yhteyksiä. Valvonnan modulaarisuuden ja laajennettavuuden ansiosta JMJ Valvonnan piiriin pystytään tuomaan myös erikoisempia laitteita ja järjestelmiä, joihin ei suoraan löydy valmista liitäntämodulia.

valvonta-kuvake-jmjping

Ei pelkkää palvelinten valvontaa

Valvontapalveluun määritellään valvottavat asiat ja järjestelmät sekä niihin liittyvät normaalin ja poikkeavan toiminnan rajat. Valvottavissa kohteissa toimiva asiakasohjelma tai erityiskohteissa (automaatiojärjestelmät yms) erillinen valvontalaite seuraa näiden palveluiden toimivuutta hälyttäen rikkoontuneista raja-arvoista ja raportoiden toiminnasta sovitulla tavalla. Hälytykset ovat tyypillisesti palvelutasojen ja vakavuuden perusteella lähetettyjä automaattisia sähköposteja ja tekstiviestejä. Viestit pystytään tarvittaessa kohdentamaan eri henkilöille tai ryhmille

Ylläpito - asiantuntija-apua ongelmatilanteissa

Aina pelkkä hälytystieto ongelmasta ei riitä, vaan lisäksi tarvitaan tietoteknistä osaamista ja ongelmanratkaisukykyä. JMJpingin ammattitaitoinen henkilökunta reagoi hälytyksiin asiakkaan kanssa sovitulla tavalla tutkien hälytysten syyt ja korjaten ongelmat joko etänä tai asiakkaan tiloissa.

Useimmat korjaavat toimenpiteet, varajärjestelmien käyttöönotot tai muut tilanteesta toipumiset pystytään tekemään suoraan etähallinnan avulla. Tämä tarkoittaa hyvinkin nopeaa toimintakyvyn palautumista ja toipumista eri ongelmatilanteista.

IT valvonta, IT-valvontaa yrityksille, julkishallinnoille, tuotantoon, pienyritys, suuryritys, järjestelmävalvonta, ulkoista IT, asiantuntijat, ylläpitotoimet,